fredag 28 september 2012

Frukt och fröbröd - gluten och mjölkfritt

Härligt bröd!


Ingredienser till 1 limpa:
2,5 dl boveteflingor
2,5 dl rena havregryn
2,5 dl glutenfri mjölmix
1 dl russin
1 dl klippta aprikoser
1 dl hackad mandel
1 dl solrosfrö
2 tsk bikarbonat
2 tsk salt
1 tsk fiberhusk
4,5 dl mjölkfri yoghurt 
0,5 dl mörk sirap

Blanda ihop alla torra ingredienser.
Tillsätt sedan sirap och yoghurt.
Häll ner smeten i en smord  brödform.
Grädda i 175 grader i 80 - 90 minuter.
Låt kallna helt innan den skärs upp.





1 kommentar:

  1. Hej,
    Vilken fin blogg du har!
    Jag är både gluten och laktos och har en dotter som har mjölkproteinallergi. Våra diagnoser och vårt liv har lett mig in på detta även i yrkeslivet så nu driver jag ett företag, SandT Sverige AB, där allt handlar om gluten och mjölkfri kost. Jag är väldigt intresserad av att komma i kontakt med dig! Vill du maila mig på tessan@sandt.nu så skall jag berätta varför :)

    Mvh Tessan

    SvaraRadera